اسراب

شاید برای ما شرقی‌ها هیچ چیزی بی‌قواره‌تر و مضحک‌تر از این نوع زندگی نباشد که از یک طرف می‌خواهیم ارزش‌ها و آداب و رسوم و در یک کلام فرهنگ و سنّت خودمان را حفظ کرده و به فرزاندانمان بیاموزیم و از طرف دیگر، با بهره‌بردن از مظاهر تمدّن غرب که در جزئی‌ترین امور و مسائل زندگی‌مان وارد شده‌است، راه را برای جولان فرهنگی متفاوت و شاید متضاد هموار کرده‌ایم و در این میان کار برای ما مسلمانان که دارای شریعت هستیم بیشتر گره خورده است. دکتر سید حسین نصر در این کتاب که با رویکرد آشنایی جوانان مسلمان با فرهنگ و تمدّن اسلامی نوشته شده است، با تأمل در تعارض سنّت و مدرنیته شما را با شرق و غرب آشنا کرده و به زندگی جهتی مناسب می‌دهد. نثر این کتاب که به چندین زبان ترجمه شده است، به‌قدری روان و شیرین هست که خواننده را تا آخر کتاب با خود همراه سازد.

نظرات (۳)

خیلی مشتاق خوندنش هستم.
سلام
اگه به مباحث علوم انسانی اسلامی علاقه داشتید یه سرهم به وبلاگ من بزنید(و البته اگه بعضی مطالب خوشایندتون نبود زود قضاوت نیکنید).
فضای وبلاگت واقعا قشنگ شده...کاش منم ازین ذوقا داشتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی