اسراب

ناطور دشت

ناطور دشت دلش نمی‌خواست وکیل و سفیر و وزیر بشود، ناطور دشت دلش نمی‌خواست به‌حرف پدرش گوش کند تا به جایی برسد.، ناطور دشت حتی دلش نمی‌خواست مثل رفیق‌هایش قهرمان ورزشی بشود و یا مخ دخترها را بزند. ناطور دشت فقط دلش می‌خواست خیلی گرم و روشن آدم‌های اطرافش را دوست داشته باشد و با آن‌ها زندگی کند، و چقدر دلش خوب چیزی می‌خواست و هر کسی که خوب نوجوانی کرده باشد اصلا دلش چیزی به جز این را نمی‌خواهد و  نمی‌دانی چقدر دلم می‌خواهد در دنیای او زندگی کنم و نمی‌شود و تنها می‌شود با او از میان کلمات سفری کوتاه کرد و غبطه خورد و بازگشت.

نظرات (۵)

سلام و خداقوت

گرچه ترجمه‌ی احمد کریمی از کتاب ناشر شناخته‌شده‌تری دارد، راستش من حس می‌کنم ترجمه‌ی محمد نجفی را نسبتاً بیش‌تر می‌پسندم!
به نظرم مهم‌ترین دلیل آن‌ هم انتقال بهتر «لحن» داستان است. یعنی فکر می‌کنم نجفی اندکی بهتر توانسته از زبان هولدن کالفیلدِ 18 ساله حرف بزند؛ و نیز مایه‌های طنزی که در طرز حرف‌زدن شخصیت داستان وجود دارد، در ترجمه‌ی نجفی بهتر منتقل و منعکس شده.

البته این‌ها نظر شخصی من است. شاید بهترین پیشنهاد این باشد که اگر کسی قصد خواندن کتاب را دارد، قبل از انتخاب ترجمه، چند صفحه‌ای از هر دو را بخواند و مقایسه کند.

نظر شما چیست؟
پاسخ:
سلام
موافقم، طی مکالماتی که با هم داشتیم ظاهرا ترجمه آقای نجفی بهتر است جدا از این که ترجمه‌ی آقای کریمی قدیمی ترین ترجمه این اثر است. البته یک ترجمه هم اخیرا انجام شده توسط آراز باسقیان. شاید آن هم بد نباشد.
سلام برادر.خدا قوت.
ممنون از معرفی هولدن!!!!
تو کتاب بازان با معرفی کتاب ارزشمند مهتاب خین به روز هستیم
پاسخ:
سلام
ممنون از شما
جذب شدم که بخونمش! 
با این جمله جذبش شدم
ناطور دشت فقط دلش می‌خواست خیلی گرم و روشن آدم‌های اطرافش را دوست داشته باشد و با آن‌ها زندگی کند،

برگرفته از asrab


اگر اینطو. باشه ارزش خوندن داره! 
پاسخ:
سلام
مطمئن باشید همین طوره
سلام


تازه میام اینجا
از طریق زلال با اینجا آشنا شدم

چه وب خوب و مفیدی
تو این دنیای آَشفته ی تلگرام و اینستاگرام اینجا چه آرامش و چه حکمتی موج می زنه...

:)


ان شاءالله عامل باشیم به دانسته ها و خونده هامون...

التماس دعاهای ناب
پاسخ:
سلام
ممنون از شما.

من هم وبلاگ‌ها را بیشتر دوست دارم. هویت دارند.
  • أَنَا یَمَانِیٌّ
  • ناطور دشت من رو یاد شهدایی می ندازه که پاشون روی زمین بود اما دلشون وسعت هفت آسمون داشت.آخر الامر هم سر از آسمان در آورند و ...
    ناطور دشت شاید اسمی خشک و بی مسمی به نظر برسه اما وسعت داشتن او می تواند بر این کاستی پرده بیاندازد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی