اسراب

ابن مشغله

در برنامه‌ای از هنرپیشه‌ای پرسیدند که اگر رییس‌جمهور می‌شدی چه می‌کردی؟ من اگر بودم بی‌درنگ پاسخ می‌دادم که مقدمه‌ی ابن‌مشغله را به عنوان اعلامیه‌ی حقوق‌بشر اعلام می‌کنم! اکنون که محدوده‌ی حاکمیتم از خودم فراتر نمی‌رود، نه‌تنها مقدمه که سطرسطر این کتاب را منشور حقوق بشر خویش می‌خوانم و به لحظاتی از خواندن این کتاب می‌اندیشم که در هر کلامش، خودم را به جرم فاصله‌گرفتن از نظام ارزش‌های ابن‌مشغله، محکوم می‌کردم. ابن‌مشغله گویی در دل تاریخ مانده است تا چون منی تا خرخره در صندلی بی‌تفاوتی فرو نرود و به‌سان قهرمان این کتاب کله‌شق باشد. موج عظمت این کتاب را اگرچه نتوانستم در این چهار کلام بیان کنم، اما می‌توانم این مهم را به دست دوستی بسپارم که به نیکی از عهده‌اش برآمده است.

نظرات (۹)

سلام

وقت شما به خیر باشد

 

وبلاگ کتاب بازان با یک معرفی کتاب کاملا متفاوت، از متفاوت ترین کتاب به روز است. سر بزنید و بگوئید چرا ما این کتاب خواندنی را آن طور که باید و شاید، نمی خوانیم؟

 

WWW.KETABBAZAN.IR

پاسخ:
سلام
پست بسیار جذابی بود ممنون
  • سید علیرضا نبوی
  • نادر خان ... تئورسین زندگی بود.
    موج عظمت کتاب تخریبم کرد تواضع بیخود نکن
    پاسخ:
    چه عرض کنم  :))
    بسم الله الرحمن الرحیم

    احسنت. راغب شدم ابن مشغله را تهیه و مطالعه کنم.

    الان مشغول مطالعه آتش بدون دود استاد هستم.فعلا درگیر افعال و کردار گالان هستم!!!
    پاسخ:
    سلام
    خیلی باعث خوشحالیه. همیشه دوست داشتم این کتاب را بخوانم.
    سلام.
    موج حقوق بشر ابن مشغله مرا هم گرفته! تنها نیستید!
    بسیار کتاب زیباییه. از جمله کتابهایی بود که دست گرفتم و تو خیابون و کوچه و بازار خوندم!
    :)
    یاعلی
    جالب بود سنگرتان در نوع خودش واقعا...
    و لذت بخش


    معرفی خوبی بود!
    البته جناب "بخاری" خیلی آتیشش رو داغ کردند و مجبورمان کردند به یکبار خواندن!
    پاسخ:
    نظر لطف شما و ایشان هر دو با هم است :)
    به وبلاگم بیاید ممنون میشم نظر خودتون در موردش بگید
    سلام

    وقت شما به خیر باشد

    وبلاگ کتاب بازان با معرفی کتابی درباره زنده گی به روز است

    امروز از کتابخونه گرفتم دارم میخونمش با ولع تمام. نادر ابراهیمیه دیگه,استاده,با اینکه به ندرت زندگی نامه و شرح حال میخونم اما باید بگم این یه چیز دیگس!
    پاسخ:
    موافقم. این کتاب به مثابه‌ی یک مانیفست عمل میکنه
    عالی بود!ممنون از معرفیتون,منم معرفی کردم تو بلاگم,فقط حیف که جلد دومشو نمیتونم تو کتابخونه پیدا کنم 
    پاسخ:
    سلام 
    خواهش میکنم
    یک کتابخانه دیگر را بگردید اگر نبود شخصا حاضرم هدیه کنم بهتون :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی