اسراب

مارک دو پلو

هنوز لذت طعم‌های ترش و شیرین مارک‌و‌پلو زیر دندانم بود که دل دادم به مارک‌دو‌پلو و گذاشتم در دنیایی با حکایت‌ها و آدم‌های جورواجور غوطه بخورم. از طلوعی روشن در ییلاقی آفریقایی تا غروبی شفابخش در خاک عراق، از سرزمین تن‌تن تا قلب جنگل‌های آمازون و از هرم آقتاب تا شرشر باران، خودم را رها کردم بر روی اقیانوس نقالی‌های ضابطیان، انگارکه او گزارشگر مستند دور دنیا در هشتاد روز است و من فیلم‌بردارش. پشت دوربینم بی آن‌که آقای گزارشگر بداند خندیدم، تحسین کردم، تماشا کردم، تأسف خوردم و حسرت کشیدم و فیلم مستندی برای خودم کنار گذاشتم که هنوز تصاویرش پیش رویم است و نواهایش در گوشم!!!

نظرات (۳)

سلام

خیلی مختصر و خوب معرفی کردید

احسنت بر شما
  • سید علیرضا نبوی
  • خیلی خوب آفرین
    مثل اینکه سفرنامه خوانی فرصت خوبیه برای ما فقیرفقرا
    دستت چو نمی رسد به بانو
    دریاب کنیز مطبخی را!
    پاسخ:
    اره همین جوریه!
    البته سفر هزینه چندانی هم نداره اگر راهشو بلد باشی. اینم باید توجه کرد که ضابطیان سی سال رو رد کرده بوده که این مسافرت ها رو کرده. ماها یک کم زیادی جوانیم هنوز!!

    موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی