اسراب

طاعون

می گویند در میان دزدان دریایی ناخدایی بوده است که بر بالای دکل کشتی‌اش، جارویی را بسته است به نشانه‌ی این که سطح دریا را جارو زده است! طاعون را اگر نه بزرگترین که شاید بتوان یکی از بزرگترین جاروهایی دانست که بر سطح زمین کشیده می‌شود و کرور کرور آدمیزاد را باخود می‌روبد. تصوّر شهری طاعون‌زده که برای جلوگیری از سرایت بیماری محاصره شده است و آدم‌هایی که مات و مبهوت نشسته‌اند تا ببینند چه زمانی طعمه جارو می‌شوند، را کامو با مهارت خود درتوصیف موقعیت‌ها و اشخاص بیان کرده است. اشخاصی که با رفتارهای دوگانه‌شان ثابت می‌کنند که طاعون نه تنها آفت جسم که مرضی روانی است.

نظرات (۳)

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام برادر

طاعون رمان هست؟

از کتب ضاله نباشه!!!!!!

خوندنش رو برا کیا پیشنهاد می کنید و برا کیا نه؟
پاسخ:
سلام
بله
راستش همه ی رمان ها از یک جهت کتب ضاله حساب می شوند اما خب من فکر میکنم کتاب خوان ها باید همه چیز بخونند و خودشون قضاوت کنند.

فکر میکنم این کتاب یک جورایی به مفهوم قصاص ضربه میزنه. راستش باید به کسانی پیشنهادش کرد که از مبانی خودشان مطمئنند :)
سلام


ممنون از پاسختون

من در یکی از کامنت های وبلاگ کتاب بازان گفته بودم چرا با این عبارت که هر کتابی ارزش خوندن داره مخالفم.

آخه ما وقتمون خیلی کم هست
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم.
مطلب شما را خوانده بودم. حق با شماست. من هم خیلی کتاب ها را نیمه کاره رها کرده ام. اما باید حساب آثار کلاسیک دنیا را مجزا کرد. چون عمده ی کتاب خوان های دنیا ان ها را خوانده اند و محل بحثند.
  • أَنَا یَمَانِیٌّ
  • قشنگ بود
    کتاب رو از کجا میشه تهیه کرد؟؟؟؟
    پاسخ:
    بیشتر کتاب فروشی ها داره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی